aktualności

Firmy nie mogą rozliczać podatków, ale urzędy kontynuują kontrole

– Przedsiębiorcy mogą mieć za moment problemy z terminową realizacją zobowiązań podatkowych. Zamknięte biura, utrudniony dostęp do danych i dokumentacji, izolacja pracowników, zmniejszone przychody – jest wiele czynników, które mają na to wpływ. A zachwianie stabilnością biznesu, zwłaszcza małych i średnich firm, które będą miały za moment największe kłopoty, może być bardzo niebezpieczne dla całej gospodarki – wskazuje Radomir Szaraniec, doradca podatkowy, wiceprzewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych (KRDP). Samorządowi doradców nie chodzi jednak tylko o same terminy rozliczenia PIT czy VAT.

– Trzeba działać w wielu obszarach: na przykład na wsi, w marcu i maju pobierany jest podatek rolny i podatek od nieruchomości. Inkasentem najczęściej jest sołtys, który chodzi od domu do domu. Trzeba zaniechać poboru podatków w taki sposób, przynajmniej do czasu, aż sytuacja z koronawirusem się nie unormuje – tłumaczy Szaraniec. Dodaje również, że nikt nie oczekuje zwolnienia z obowiązku płacenia podatków. Chodzi jedynie o to, żeby mieć dodatkowy, wydłużony czas na złożenie deklaracji podatkowych, a w przypadku, gdyby nie było to możliwe – to urzędnicy skarbowi odstąpili od karania przedsiębiorców, którzy nie mają wpływu na obecną sytuację.

Całość artykułu na Prawo.pl:

JESTEŚMY ZDETERMINOWANI W DZIAŁANIU

Potrzebujesz pomocy?

Prawnik naszej Kancelarii z chęcią pomoże Ci rozwiązać powstałe problemy.